20 December 2011

KIta Lupa

Ada hari, cahaya akan tiada buat kita
Ada satu hari, Allah akan melepaskan kemarahanNya tanpa tertahan-tahan
Hari itu tidak jauh
Jangan fikir kita punya banyak masa
Hari ini bukan hari itu
Hari ini kita masih diberi peluang

Lihatlah kasih sayang Dia

"Aku adalah sebagaimana hambaKu sangkakan mengenaiKu, dan Aku bersamanya ketika mana dia mengingatiKu. Sekiranya dia mengingatiKu dalam satu majlis, maka Aku akan mengingatinya dalam majlis yang lebih mulia lagi. Sekiranya dia mendekatiku sejengkal, maka Aku akan mendekatinya sedepa. Sekiranya dia mendekatiKu sedepa, Aku akan mendekatinya lebih dari itu. Sekiranya dia datang mendekatiKu dalam keadaan berjalan, Aku akan mendekatinya dengan lebih pantas." (Riwayat Muslim)

"Allah memanjangkan tanganNya pada waktu malam untuk mengampunkan pembuat dosa di waktu siang dan Allah memanjangkan tanganNya di waktu siang untuk mengampunkan pembuat dosa pada waktu malam sehinggalah terbit matahari dari barat." (Riwayat Ahmad dan Muslim)

Masih belum cukupkah ?
Belum tibakah masanya kita tunduk ?

"Belum sampaikah lagi masanya orang-orang yang beriman, untuk kusyuk hati mereka mematuhi peringatan dan pengajaran Allah serta mematuhi kebenaran (Al-Quran) yang diturunkan ? Dan janganlah pula mereka menjadi seperti orang-orang yang telah diberikan kitab sebelum mereka, setelah orang-orang itu melalui masa yang lanjut maka hati mereka akan menjadi keras, dan banyak diantaranya orang-orang yang fasik - derhaka." (Al-Hadid ayat 16)

Ingatlah akan ada satu hari Dia akan benar-benar marah.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...