1 December 2011

An-Nur


Kepada kamu cinta dunia,

    Aku khabarkan dari sini berita perihal hatiku...hati yang luluh pedih lemah tak terdaya dek kelemahan iman di jiwa.Saat dan tika ini aku jatuh sujud menghadap Ilahi..aku pasrah padaMu ya Rabbul Izzati.Mindaku di buka dengan perlahan..sakit ku menerima kenyataan bahawa aku harus pergi.Namun di sudut lain ada cahaya yang bisa menantiku di laluan ini..Nur yang tak pernah padam hingga ke akhirnya.

    Kini ku susun langkah demi langkah..sungguh aku rindu kamu.Aku amat sayangkanmu..kerna kamu cinta duniaku..kerna itu juga aku tangguhkan dulu sampai tiba masanya di nanti.Aku harap kau tidak menyalah ertikan tindakanku semalam..bukan niat aku berdusta..mendua.Namun begitu tidak ada apa juga yang aku ingin pertahankan..cukuplah Dia yang memahamiku.

Nur hidupku,

    Semalam yang berlalu sungguh indah buat kita..hanya aku dan kamu.Lumrah manusia hina sepertiku acap kali ditemani kesalahan..maaf.Aku mohon segala kemaafan darimu kekasih..ya mungkin mudah untuk aku lafazkan tapi percayalah penyesalan ini lebih bernilai apabila disertai azam yang baru.Azamku ingin bersamamu di sana nanti..tempat yang kekal abadi.

Duhai cahaya,

   KepadaNya aku berserah diri..menentu peneman diri.Sungguh aku teringin sekali mendampingi dirimu di kala hayat ini..bersama berdua bertahajud di hening hari kepada Tuhan yang Maha Mengasihi.Aku mohon kau maafkan kesalahanku.Aku bawamu ke jurang tiada sempadan..hanyut alpa bersama khayalan.Dia juga Maha Mengetahui..baru kini ku kenali siapa kita.Aku percaya tiada yang terlewat selagi nyawa diizinNya.

Kepada cahaya-cahayaku...akan ku tunggu pendamping diri ini.
Sehingga itu kamu penuhilah tuntutan Ilahi..
Berbakti pada agama..pelihara maruah diri
Segala pesananku ku harap akan senantiasa menjadi peneman hari-harimu..
Semoga ukhuwah yang tersemai terus subur mewangi
Jadikan Allah & RasulNya itu panduan..juga srikandi-srikandi pilihan itu pedoman..

Maka kamulah Permata Yang di Cari...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...