7 September 2011

Ilmu Untuk Semua


Salam 'alaik...


"Barangsiapa mengerjakan perbuatan jahat,maka dia tidak akan dibalasi melainkan sebanding dengan kejahatan itu.Dan barang siapa mengerjakan amal yang soleh baik lelaki mahupun perempuan sedang ia dalam keadaan beriman,maka mereka akan masuk syurga,mereka diberi rezeki di dalamnya tanpa dihisap."(Al-Mukmin:40)


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang,

Segala pujian bagi Allah SWT Pemilik sekalian alam dan selawat serta salam atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW,ahli keluarga baginda,sahabat-sahabat ra. dan sesiapa yang mengikuti mereka dengan ikhlas hingga ke akhir waktu.

Syukur kepada Allah SWT kerana dengan taufiq dan inayahNya telah mengizinkan ana berkongsi coretan bersama kalian dalam ruang yang di "pinjam" ini.Alangkah ruginya pada pandangan ana jika peluang seumpama ini (blog) tak digunakan sepenuhnya kerana kenikmatan yang sebesar ini bukan diberi melainkan hanya untuk mendapat redhaNya.

"Wahai orang-orang yang beriman,jangan kamu khianati Allah dan RasulNya dan jangan kamu khianati amanah-amanah kamu sedang kamu mengetahui"(Al-Anfaal:27)

Batapa seringkali perjalanan hidup kita terhenti.Berhenti dari mengejar cita-cita mulia,dalam usaha dakwah atau apa sahaja ibadah yang kita lakukan.Kita sering dibuai mimpi dan fantasi.Kehidupan kita dikelilingi ujian dan dugaan yang berbagai bentuk dan rupa.Malah kita sukar membezakan antara yang wajib atau yang haram,yang asli atau yang palsu,yang perlu atau yang berasaskan nafsu.Sehingga kita tersasar dari landasan yang benar.

Seorang muslim semestinya mendaki jalan cita-citanya.Biar tinggi atau rendah,jauh atau dekat,seorang muslim seharusnya tidak mengenal kata berhenti dalam perjalanannya.Berkarya dan berusaha adalah PILIHAN dari lubuk keimanan untuk tujuan nun jauh di akhirat sana.Dengan hala tuju inilah kehidupan kita sebagai muslim punya pengertian.

Hanya kepada Allah kita menyerah diri,segala kesilapan dan kesalahan ana mengharap teguran dan bimbingan dari umat manusia seluruhnya.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...