13 September 2011

Aku cemburu,lalu ajarkanlah aku sepertimu..

Ya Rabb, jangan disiksa diri ini dengan rasa cemburu itu lagi...sungguh aku ingin sepertinya..
Aku hanya ingin seperti dirinya yang semasa hidupnya menjadi selimut setiap gelisah Muhammad suaminya...
SubhanAllah! sungguh wanita ini terlalu mempesonaku.


Dialah serikandi Islam Khadijah binti Khuwailid ra


Padanya lah kasih dan cinta pertama Rasulullah berlabuh..
Padanya lah kombinasi kecantikan, kemuliaan budi, kepandaian dan kekayaan bermuara..


Ya Allah,aku cemburu..
Cemburu padanya yang rela menginfakkan seluruh hartanya untuk fisabilillah
Cemburu padanya yang dapat menjalinkan cinta yang benar agung
Cemburu padanya yang mampu melahirkan dan mendidik anak-anak yang unggul di persada Islam
Cemburu padanya yang dengan segenap tenaga dan cinta mendukung perjuangan suami tercintanya
Dan satu hal yang paling aku cemburu
Rasulullah sangat mencintainya..bahkan selama hidup berumahtangga, dirinya tidah pernah dimadukan oleh Baginda.


Bonda Khadijah...
Sungguh diri ini terbakar dengan api cemburu padamu..
Lalu,ajarkanlah aku agar mampu sepertimu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...